Dagtrip Koh Larn vanuit Pattaya

Laatst bijgewerkt op: december 13th, 2018 | in Centraal Thailand | Eilanden | Koh Larn | Reizen

Afgelopen weekend besloot ik uiteindelijk om Bangkok te verlaten en een reis naar Koh Larn te maken. Het is het achtste eiland dat ik nu in Thailand heb bezocht en serieus ik weet niet waarom ik niet eerder ben gegaan. Het is zo dichtbij en gemakkelijk te bereiken vanuit Bangkok – het is zeker de beste eilandreisje voor slechts een paar dagen als je van BKK komt.

Koh Larn View Point

Er is slechts één ander eiland dat dichter bij de hoofdstad van Thailand ligt: Koh Sichang, bij Si Racha. Maar het is zeker de moeite waard om nog een half uur langs Pattaya naar Pattaya te reizen en naar Koh Larn te gaan.

Ik heb eerst een ontspannen middag doorgebracht en ook de nacht in Pattaya en de volgende morgen nam ik de eerste openbare veerboot om 9.30 uur van de haven van de stad (naar het noordelijke uiteinde van Walking Straat) naar Koh Larn (30 Baht enkele reis, 35 min).

Samae Beach

Toen ik het eiland bereikte, waren er veel motorrijders die hun diensten aanbieden. Het goede ding is dat de prijzen niet eens duur zijn met een enkele reis naar de verschillende stranden (5) van 40 tot 60 Baht.

• Je kunt ook een scooter huren op Koh Larn (300-350 Baht voor de hele dag).

Ik ontmoette een groep lokale studenten op de boot en we besloten eerst naar Samae Beach te gaan om wat vis te eten voor de lunch.

De rit kostte 50 Baht en de rit was leuk, hij reed de heuvels van het centrum van Koh Larn op en af en bereikte uiteindelijk het Samae-strand aan de westkust na ongeveer 15 minuten. We namen plaats in een restaurant direct aan het strand en hadden deze heerlijke lunch met zeevruchten.

Koh Larn Seafood

Daarna gingen we naar het strand kijken. Veel Russen en helaas geen sexy Thaise meisjes:

Koh Larn Samae Beach

Al snel ontdekte ik aan de andere kant trappen naar een uitkijkpunt. Ik dacht niet veel na en liep rechtop, beloond met dit geweldige uitzicht op Samae Beach:

Samae Beach View Point

Tien Beach

Vanuit dit gezichtspunt volgden we net het pad langs de kust, deels door weelderig regenwoud en het bracht ons rechtstreeks naar Koh Larn’s mooiste en meest gefotografeerde site: Tien Beach.

Koh Larn Tien Beach

We hebben het daar heel gemakkelijk genomen en hebben gewoon wat strandstoelen (elk 50 Baht) gehuurd, ontspannen en een duik genomen in het kristalheldere water. Hoewel het een van de drukste stranden van Koh Larn is, is het daar nog steeds behoorlijk stil in vergelijking met hotspots zoals Samui of Phuket.

Koh Larn View Point

Na twee uur of zo had ik genoeg en wilde ik gewoon wat meer ontdekken voordat ik terugging naar de veerboot. Dus ging ik naar een van de weinige motorbestuurders en vroeg hem of hij me naar het hoogste punt van het eiland kon brengen. Hij zei zeker, 80 Baht op één manier. De rit als zodanig de heuvel op was behoorlijk gek en erg leuk, hier is een video die ik tijdens het rijden heb gemaakt:

Hij bracht me helemaal naar de top en stopte uiteindelijk bij een tempel. Ik liep door het bos en naar het prachtige uitkijkpunt.

Op de foto zie je Tawaen Beach (links) en Tonglang Beach (rechts).

Fantastische sfeer en een geweldig uitzicht rondom.

Koh Larn Zonsondergang

Ik betaalde de motorrijder nog eens 50 Baht om me naar het veerstation te brengen, waar ik een grote fles Leo genoot vlak bij de veerbootterminal bij een lokale joint voor slechts 60 Baht. Een uur later om 17 uur nam ik de boot terug naar Pattaya en weer geweldige uitzichten: Tiny Koh Krok aan de linkerkant en Pattaya en Jomtien op de achtergrond.

Koh Larn Oceaan

Ik ben blij dat ik uiteindelijk de reis naar Koh Larn heb gemaakt en zal zeker terugkomen!

Kaart van Koh Larn Highlights

Opmerking: hoewel ik (nog) niet op Koh Larn heb overnacht, zijn er een paar hotels in de buurt en je kunt zelfs prima budgetkamers vinden voor slechts 400 Baht!